• تلفن: 63417000 21 98+
  • info@ikec.ir
در ارتباط باشید:

ارائه راهکارهای باشگاه مشتریان (Customer Club Solutions)

سرویس اعتباری:

یکی از تسهیلاتی که در قالب کارت به دارندگان کارت اعطا می شود، خرید اعتباری است. ذر این سرویس هریک از موسسات برای کارکنان خود با توجه به میزان خالص دریافتی و با در نظر گرفتن بخش نامه ها و قوانین مربوطه در آن سازمان، میزان اعتباری را در نظر می­گیرند. در واقع کارت خرید اعتباری، نوعی کارت پرداخت است که اعتبار آن توسط سازمان مربوطه تامین می­شود و دارندگان آن می­توانند با کارت خود از تمامی مراکز فروش کالا و خدمات در سراسر کشور و از طریق پایانه­های فروش، کالا و خدمات خود را تامین نمایند.

سرویس اقساطی:

طبق تعریف، فروش اقساطی عبارتست از واگذاری عین به بهای معلوم به غیر به ترتیبی که تمام یا قسمتی از بهای مزبور به اقساط مساوی یا غیر مساوی در سررسید یا سررسیدهای معین دریافت گردد.

دارنده کارت می­تواند کالایی را خریداری نماید به شرطی که قیمت آن همراه با سود مورد نظر پذیرنده، به مبالغ معین و در سررسید­های مشخص به وی پرداخت گردد.

سرویس تخفیف:

این سرویس به واسطه توافقاتی که میان سازمان­های طرف قرارداد این مجموعه و پذیرندگان وجود دارد ارائه می­گردد که براساس آن پذیرندگان می­توانند به پرسنل سازمان­های طرف قرارداد تخفیفاتی ارائه دهند. این تخفیف می­تواند بر روی خرید یا خدماتی که به دارنده داده می­شود اعمال گردد. محاسبه مبلغ تخفیف و نحوه تسهیم وجوه بصورت کامل توسط این سیستم صورت می­گیرد. کارمزدها با توجه به قرارداد فی مابین محاسبه شده و کسر می­گردد.

سرویس بن ریالی:

این سرویس به منظور واریز وجوه نقد، پاداش یا هدیه به کارت مشتریان در نظر گرفته شده است و عملیات واریز به صورت بر خط و برون خط قابل انجام است. یکی از موارد کاربرد بن کارت­های اعطائی به دارندگان، این است که  سازمان­ها می­توانند با توجه به بودجه­های تعریف شده، تصمیم به اعطای مبالغ کمک هزینه برای خرید در مراکز پذیرنده کارت نمایند. هر سازمانی می­تواند افرادی را که می­خواهد به آنها مبلغی در قالب بن پرداخت نماید، در گروه­ها یا زیر گروه­هایی مطابق با موقعیت­های سازمانی خود تقسیم بندی نموده و به همراه لیست دریافت کننده­گان بن و مبالغ شارژ به این سازمان اعلام نمایند. پس از واریز وجوه اعلامی، دارنده کارت با استفاده از این بن امکان خرید اقلام مشخصی از کالاها با توجه به توافق با پذیرنده خواهد داشت. مقادیر موجود می­توانند زمان انقضاء داشته باشند. در ضمن مبالغ تحت عنوان بن، به شکل تجمیعی محاسبه می­شوند، به این معنی که اگر دارنده­ای تا اعلام بعدی بن­ها، مبلغی در خساب خود داشته باشد، مبلغ پیشین محفوظ مانده و مبالغ جدید با مبالغ پیشین به صورت تجمیعی اختصاص می­یابد. همچنین سازمان قادر است در آن واحد بیش از یک بن به پرسنل خود اختصاص دهد.

سرویس کالا برگ/ سبد کالا:

سازمان­ها به منظور اعطای یارانه غیر نقدی و یا ارزاق اهدایی در مناسبت­ها به کارکنان خود می­توانند با اختصاص کد به یک کالا یا سبدی از کالا و همچنین مشخص نمودن پذیرنده و یا شهر / استانی خاص اقلام مورد نظر خود را بدون دریافت وجه و یا با دریافت وجه یارانه­ای به کارکنان خود تحویل نمایند. مدیریت کالا، کد کالا و محاسبه گردش مالی در این سامانه صورت می­گیرد. امکان تعریف دوره، عائله، مدت زمان انقضاء برای کالا برگ / سبد کالا وجود دارد. این سرویس بصورت برخط و یا برون خط قابل ارائه می­باشد.

سرویس سبد کالا:

این سرویس همانند سرویس سبد کالا می­باشد، با این تفاوت که کالا و خدمات آن از سوی دولت تعیین شده و زیر ساخت فنی لازم برای ارائه خدمت توسط بانک ارائه می­گردد.

سرویس های قابل ارائه بر روی کارت­ها

سرویس تسهیلاتی رفاهی:

به منظور پوشش نیازهای رفاهی پرسنل، سازمان­ها خواستار تعریف حسابی هستند که امکانات متفاوتی را در بستر کارت در اختیار کارکنان خود قرار دهند. این حساب شامل قابلیت­هایی به شرح زیر است:

تسهیلات مناسبتی:

در مناسبت­های مختلف، سازمان­ها وجوهی را در اختیار کارکنان خود قرار می­دهند که قابل دریافت در کارتخوان­های خاص باشد.

تسهیلات مکان­های تفریحی:

به منظور ارائه خدمات رفاهی به کارکنان، سازمان­ها می­توانند به صورت دوره­ای امکان استفاده از مراکز تفریحی، ورزشی، و رستوران­ها را در اختیار کارکنان خود قرار دهند. با استقرار ترمینال­های این سامانه در این مراکز، دارندگان امکان استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده را خواهند داشت.

سرویس کیف پول الکترونیکی:

این سرویس برای تسهیل در انجام خریدهای خرد دارندگان کارت­های اعتباری ارائه می­گردد. این سرویس هنگام خرید بصورت برون خط بوده ولی برای شارژ بصورت بر خط می­باشد. لدا برای شارژ کیف پول، مشتری می­بایست با همراه داشتن کارت بانکی به مراکز طرف قرارداد این سازمان مراجعه و نسبت به شارژ کیف پول خود اقدام نماید. مشتری می­تواند هنگام استفاده از کیف پول الکترونیکی خود تا سقفی خاص که توسط این شرکت مشخص می­گردد بدون رمز و بالای سقف مورد نظر از مکانیزم رمز برای افزایش امنیت تراکنش استفاده نماید. موارد مصرف در نظر گرفته شده برای این کیف دستگاه­های کارتخوان، vending machineها، خرده فروشی­ها و غیره می­باشد.

کارت پیش پرداخت:

این کارت­ها به هیچ حساب بانکی مرتبط نبوده و در دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ، صادر می­شوند.

قابل شارژ: کارت­های قابل شارژ همانطور که از اسمشان مشخص است کارت­هایی هستند که وقتی موجودی شان تمام می­شود می­توان آن ها را دوباره شارژ کرد و از آن­ها استفاده نمود.

غیر قابل شارژ: کارتهای غیر قابل شارژ مثل کارت تلفن  و یا کارت­های هدیه هستند که وقتی موجودی کارت تمام می­شود فاقد اعتبار گشته و دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد.

کارت هدیه: کارت هدیه به عنوان ابزاری بسیار مناسب، ضمن آنکه سهولت لازم را برای هدیه دهنده فراهم می­نماید، قدرت انتخاب را نیز به هدیه گیرنده، هدیه می­دهد. کارت هدیه با بسته بندی­های ویژه برای مناسبات خاص مانند؛ ازدواج، تولد، روزهای مادر و پدر، اعیاد ملی و مذهبی و … عرضه می­گردد. این کارت در واقع همان کارت پیش پرداخت غیر قابل شارژ می­باشد.

کارت حمل و نقل عمومی:

این کارت به منظور پرداخت الکترونیک خدمات شهری می­باشد و با توجه به اینکه جمعیت کلانشهرها روز به روز در حال افزایش است، بسیار خوب است که اینگونه کارت­ها با هدف هوشمند سازی حمل و نقل در کشور ما استفاده گردد. از امکانات جالبی که در این رابطه وجود دارد، این است که کلیه مسافران می­توانند از این سیستم هوشمند استفاده کنند، به این ترتیب که کارت را از مراکز تعیین شده تهیه کرده و می­توانند در مترو، اتوبوس، تاکسی و غیره استفاده نمایند.

کارت خانواده:

به مجموعه­ای از کارت­های نقدی اطلاق می­شود که بنا به درخواست سرپرست خانواده برای تک تک اعضای خانواده وی صادر می­گردد. کارت­های صادر شده شماره مشتری اختصاصی داشته و همگی متصل به یک حساب واحد می­باشند.

کارت سفر:

برای پرداخت هزینه­های مرتبط با سفر در محل پذیرندگان این کارت در کلیه مراکز گردشگری که پایانه فروش بانک در آنها نصب شده و قبلاً به دارندگان سفر کارت توسط سازمان­های ذیربط آنها اطلاع رسانی شده است، قابل استفاده است.

کارت وفاداری (Loyalty)

این کارت از طرف پذیرنده یا شرکتی که اقدام به ارایه سیستم وفاداری نموده به مصرف کننده کالا یا خدمات داده می­شود. با استفاده از این کارت، دارندگان می­توانند از خدماتی که پذیرنده در اختیار آنها قرار می­دهد از قبیل خدمات امتیاز دهی، تخفیف، اعطای هدیه در صورت خرید یش از یک سقف بخصوص و غیره برخوردار شوند.